20 mei 2017: Patientendag expertisecentrum bewegingsstoornissen UMC Groningen

Hierbij nodigt het UMC Groningen u uit voor de eerste patiëntendag van het expertise centrum bewegingsstoornissen in het UMC Groningen, op zaterdag 20 mei 2017. Bijgevoegd vindt u onze flyer.

De patiëntendag is speciaal bedoeld voor volwassen patiënten en kinderen met hun ouders, met een zeldzame bewegingsstoornis. Deze dag wordt georganiseerd door artsen en arts-onderzoekers van het expertisecentrum bewegingsstoornissen, onderdeel van de afdeling neurologie van het UMCG.

Op deze dag wordt informatie gegeven over ons expertisecentrum en wat wij wellicht voor u kunnen betekenen. U hoort over het belang van expertisecentra voor zeldzame ziekten en over de poliklinieken en de behandelteams die er in ons expertisecentrum zijn. Er is een voordracht over het wetenschappelijk onderzoek dat in het expertisecentrum plaatsvindt en er komt er iemand van een patiëntenvereniging vertellen over wat patiëntenverenigingen kunnen doen voor patiënten met een zeldzame ziekte. In de middag zijn er aparte sessies voor iedere aandoening en kunt u vragen stellen aan de experts en lotgenoten ontmoeten.

Meer informatie en het programma vindt u op onze website. Als u naar de patiëntendag wilt komen, kunt u zich hier voor 1 april 2017 aanmelden. Wanneer u zich vroeg inschrijft helpt u ons met de organisatie.

Aanmelden kan via onze website: www.movementdisordersgroningen.com. U vindt de juiste pagina via de banner (rechtsboven), of bij het menu ‘Patiëntenzorg’ en vervolgens ‘Patiëntendag’. Als u geen mogelijkheid heeft om zich via de website aan te melden, kunt u telefonisch contact opnemen met mw. Veldthuis om de inschrijving te regelen, haar nummer is: 050-361 2400.

Uiteraard kunt u familieleden of begeleiders meenemen, er is echter beperkt plaats, dus we willen u vragen daar rekening mee te houden.

Graag verwelkomen wij u op 20 mei in Groningen,

Met vriendelijke groet,

Prof dr Marina AJ de Koning-Tijssen, neuroloog (voorzitter)
Drs Wieke Eggink, arts-onderzoeker
Drs Jeannette M Gelauff, arts-onderzoeker
Dr Tom J de Koning, kinderarts
Drs Lisette Koens, neuroloog in opleiding
Drs Anouk Kuiper, arts-onderzoeker
Drs Rodi Zutt, neuroloog

Reactie van Jacqueline Graave

Graag hoor ik meer over pijn en non-motore symptomen bij cervicale dystonie door Anna Bartels. Is het mogelijk dat ik een samenvatting krijg van haar bevindingen?
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Graave